Λιανεμπόριο: Στις ενδιάμεσες εκπτώσεις ελπίδες για αύξηση τζίρου

Λιανεμπόριο: Στις ενδιάμεσες εκπτώσεις ελπίδες για αύξηση τζίρου


Από την έντυπη έκδοση 

Των Γιάννη Κανουπάκη και Γιώργου Χατζηλίδη

Από την Πέμπτη 2 Μαΐου μέχρι και την Τετάρτη 15 Μαΐου εξελίσσονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στην αγορά με ανοιχτά προαιρετικά τα καταστήματα την Κυριακή 5 Μαΐου, από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ. με πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και έως τις 8 μ.μ. με πρόταση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πώλησης, έναντι των μελών τους αντιστοίχως. Οι προσφορές είναι δελεαστικές σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, ωστόσο, η αναιμική κίνηση της Κυριακής 21 Απριλίου από τη μια, που δεν κατάφερε να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα το οποίο βιώνει η αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα, και από την άλλη η αισθητή μείωση του τζίρου την πασχαλινή περίοδο, μεταξύ 4%-6%, δεν αντισταθμίζονται εύκολα.

Κάθε πέρυσι και καλύτερα
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης, οι θετικοί μακροοικονομικοί δείκτες και κάποιες καλές οικονομικές ειδήσεις δεν αποτυπώνονται στην καθημερινή ζωή και στις τσέπες των πολιτών και κατ’ επέκταση στον τζίρο των καταστημάτων. «Δυστυχώς, για άλλη μία φορά, τα φετινά αποτελέσματα είναι χειρότερα της αντίστοιχης περσινής περιόδου, με τον πασχαλινό τζίρο των καταστημάτων να είναι αισθητά χαμηλότερος, κάτι το οποίο ελπίζουμε να αντιστραφεί τουλάχιστον στην τρέχουσα περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Καφούνης σημειώνει ειδικότερα ότι η απίστευτη πτώση του τζίρου λιανικής, που σημειώθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2019, την οποία, όπως υπογραμμίζει σκωπτικά, κατέγραφε ο Σύλλογος κάθε μήνα και κάποιοι τον κατηγόρησαν για αυτό, επίσημα πλέον επιβεβαιώθηκε και από την ΕΛΣΤΑΤ, σε ποσοστά που αγγίζουν το 3% και για κάποιους κλάδους, όπως αυτόν της ένδυσης και της υπόδησης, να πλησιάζει έως και το 15%. Οι εμπορικές επιχειρήσεις κατά την πασχαλινή περίοδο, αν και συγκράτησαν τις τιμές αποτυπώνοντας ελαφριά μείωση στο κόστος του πασχαλινού τραπεζιού, βρίσκονται εν μέσω μίας ασφυκτικής κατάστασης, η οποία πρέπει να αναστραφεί το συντομότερο δυνατόν, προσθέτει.

Σε καθοδική πορεία
Αποτιμώντας, στο μεταξύ, την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία της έναρξης των ανοιξιάτικων «ενδιάμεσων εκπτώσεων», ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει, σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος Μελετών του ΕΒΕΠ, την πτωτική πορεία του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, που επανεμφανίστηκε στην αρχή του έτους και συνεχίζεται για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. «Η πασχαλινή αγορά ως γνωστόν», σημειώνει, «είναι περιορισμένη σε χρόνο και χρήμα, αλλά και μικρή σε διάρκεια, αφού δεν ξεπερνά την εβδομάδα και ο τζίρος, συνολικά, δεν υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ. Οι πρώτες εκτιμήσεις συγκριτικά με πέρυσι στις αγορές της Αττικής δείχνουν ότι υπάρχει μία αισθητή μείωση που κυμαίνεται μεταξύ 4%-6%. Αυτό σημαίνει λιγότερες πωλήσεις τον Απρίλιο, το ελάχιστο κατά 120-150 εκατ. ευρώ. Την τιμητική τους στην προτίμηση των καταναλωτών την περίοδο του Πάσχα είχαν, για άλλη μια χρονιά, τα είδη δώρων, με προτεραιότητα την ένδυση-υπόδηση και, βεβαίως, τα τρόφιμα. Θετικό είναι το γεγονός ότι το πασχαλινό τραπέζι διατηρήθηκε στα περσινά επίπεδα τιμών, παρά τις πιέσεις για αυξήσεις».

Στο μεταξύ, μάταια περίμεναν την «ανάσταση» στην εορταστική περίοδο του Πάσχα οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι πλέον εναποθέτουν τις ελπίδες τους στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, που άρχισαν από χθες, για να ζεστάνουν τα ταμεία τους. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης Παντελής Φιλιππίδης, ικανοποιητική κίνηση σημειώθηκε μόνο στο «φίνις» της Μεγάλης Εβδομάδας, δηλαδή τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή (λιγότερο το Μ. Σάββατο λόγω της εξόδου για το Πάσχα), αλλά η γενική εικόνα είναι αρνητική και σε κάθε περίπτωση χειρότερη από την περσινή πασχαλινή περίοδο.

«Κακά τα ψέματα, με δύο μέρες δουλειά δεν μπορείς να καλύψεις τη χασούρα μισής χρονιάς. Είναι αλήθεια ότι μέσα στο 2018, ειδικά μετά το καλοκαίρι, δημιουργήθηκε η αίσθηση πως αλλάζει το κλίμα, πως αφήνουμε πίσω μας τα χειρότερα. Δυστυχώς, αυτό δεν επιβεβαιώθηκε μέσα στο 2019, όπου βιώνουμε από τις αρχές του έτους νέα πτώση στους τζίρους, κάτι που δείχνει ότι τα περί εξόδου από τα μνημόνια και την κρίση αποτελούν μαγική εικόνα. Η πραγματική οικονομία παραμένει ακόμα βυθισμένη στην αναδουλειά» προσθέτει o ίδιος.

Κάμψη άνω του 15%
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, η πτώση στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων στην εορταστική περίοδο φθάνουν τουλάχιστον το 15% σε σχέση με το περσινό Πάσχα, με τις απώλειες, μάλιστα, από την αρχή της χρονιάς να είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Όπως εκτιμά ο κ. Φιλιππίδης, για την κακή φετινή εορταστική περίοδο έπαιξε ρόλο ότι αυτή συνέπεσε ακριβώς πριν από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και πιθανώς αρκετοί καταναλωτές να περίμεναν αυτήν την περίοδο για να κάνουν τα ψώνια τους, ελπίζοντας σε πολύ καλύτερες τιμές. Όπως ήδη φάνηκε από την πρώτη μέρα των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι εκπτώσεις στα ενδύματα, κυρίως από τις μεγάλες αλυσίδες αλλά σε επιλεγμένα είδη, φθάνουν μέχρι και το 70%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα κυμαίνονται από 30% έως 50%. Στα είδη υπόδησης τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονται από 15% έως 30%, στα είδη σπιτιού έως 30%, στα καλλυντικά από 25% έως 35%, στα αξεσουάρ από 10% έως 30% και στα παιδικά από 20% έως 50%.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.