Του Φάνη Ζώη
fzois@naftemporiki.gr

Το μοντέλο των logistics αλλάζει και ο εγχώριος κλάδος αναζητά λύσεις και προετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα, καθώς η διεθνής τάση για personalized προϊόντα και υπηρεσίες, η προσδοκία των επιχειρήσεων για βέλτιστο customer experience, η ταχύτητα και η ευελιξία που επιθυμεί ο πελάτης στις παραδόσεις και η εξέλιξη της τεχνολογίας επηρεάζουν. Συνάμα, η Ελλάδα – σταδιακά- αποχωρίζεται την cost-cutting αμυντική πολιτική και υιοθετεί μία πιο επιθετική προσέγγιση, καθώς φαίνεται ότι αφήνουμε πίσω την περίοδο της βαθιάς ύφεσης.

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στο 7ο συνέδριο SOLUTIONS που διοργάνωσε το Supply Chain Institute, με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, στο Κέντρο Πολιτισμού-Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Το συνέδριο, που παρακολούθησαν περισσότερα από 320 στελέχη της αγοράς, έδωσε λύσεις και τη logistics στρατηγική κατεύθυνση για το business plan της επόμενης πενταετίας. Δεκαπέντε κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, μέσα από τις ομιλίες τους και δύο round table discussions, ανέδειξαν τον «logistics δρόμο» της πενταετίας.

Ενδιαφέρον είχαν τα ευρήματα της έρευνας που έγινε σε δείγμα 1.000 καταναλωτών και έδειξε τι ζητάει ο Έλληνας καταναλωτής από τα logistics.

Συνυφασμένη με τις τάσεις ήταν και η παρουσίαση της Google, που, για πρώτη φορά, εμφανίστηκε σε ένα συνέδριο logistics, μεταφέροντας τα επίκαιρα customer requests.

Ο ΣΕΒ, δια στόματος του κ. Μουσουράκη (επικεφαλής οικονομολόγος), παρουσίασε με οικονομικά στοιχεία την ανάπτυξη της χώρας.

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών έκανε λόγο για τις μεταβολές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις καταναλωτικές συνήθειες και τη στροφή του retail προς την εξατομίκευση.

Στα συμπεράσματα του συνεδρίου αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές που θα λάβουν χώρα σε ό,τι αφορά το οικονομικό, κοινωνικό, θεσμικό, τεχνολογικό και καταναλωτικό περιβάλλον επιβάλλουν επεμβάσεις στα Inbound logistics (BTO, Crossdocking, δυναμικές ABC), στο Warehousing (voice και visual Picking, αύξηση dispatch, ελαστικές αποθήκες) και στα Outbound Logistics (δεύτερη βάρδια, dynamic routing, 5PL και ειδικοί συνεργάτες), καταλήγοντας πως πρέπει να διαμορφωθούν συνέργειες.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *